2.0 DTL stotterd/houd in bij warme motor

9 reacties

Opgelost

Merk
Opel
Model
Astra
Type
Astra-G
Onderwerp
Motor
Motorcode
X20DTL
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 02-09-2008 18:46

Hallo,


Wij hebben hier een Astra 2.0 dtl staan, deze is bij ons binnen gekomen omdat de motor niet meer liep.

dat kwam door de ringetjes op de verstuivers en verstuiverbruggetjes. deze hebben we vervangen, evenals de retourslangetjes.

en daarna was het starten en in een keer lopen.

daarna kregen we het volgende probleem: hij starte perfect, en liep stationair ook goed! maar bij warme motor begon de motor te stotterren en in te houden. hierbij kregen we ook een foutcode P1220 - Injectietijd hoog/laag debiet. na alles weer gecontroleerd te hebben, kwamen we tot de conclusie: brandstofpomp kapot. deze is nu vervangen, maar nog steeds hebben we het zelfde probleem.....


wie o wie kan hierbij helpen??


M. vr. g.

Witteveen & Brouwer