Geplaatst: 23-09-2008 11:18
"Ik snap echter niet wat de storing van rijsnelheid met de uitlaatemmissie heeft te maken"
De motorcomputer gebruikt ook de rijsnelheid parameter, bv om iets hoger toeren te draaien
totdat de auto stilstaat. (dit om evt afslaan te voorkomen)
Waar haalt de motorcomputer het snelheidssignaal vandaan?
Diverse computers wisselen onderling gegevens met elkaar uit.
De motorcomputer vraagt en krijgt in dit geval het snelheidsignaal van de ABS computer.
We hebben het bij dit type auto niet meer over een gewoon signaal maar een stukje digitale techniek.
Auto's met deze techniek zou ik altijd eerst ook andere computers eens uitlezen, zie je meestal ook wel fouten instaan.
Oiram