smoren bij gasgeven

4 reacties

Opgelost

Merk
Ford
Model
Sierra
Type
Sierra
Onderwerp
Motor
Motorcode
NE5 2.0
Eerste inschrijving
januari 1989
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 26-09-2008 19:45

Heb hier een ford sierra (NE5 of NEJ OHC motor) binnengekregen welke bij het optrekken gigantisch inhoud. Heb nu de ontsteking goed afgesteld en hiermee is het helaas niet opgelost (10 voor computervacuumingang los en afgedopt) Brandstofpomp heeft de klant zelf al vervangen. Bougies eruit gehaald en deze zijn wit uitgeslagen, compressie-einddruk op iedere cilinder 12 bar. Kleppen gesteld. Maar geen verandering. Stationair loopt de auto ook een beetje te hokken en tijdens het rijden pingelt en stinkt de auto. Ik heb het idee dat het in de Weber carburateur zit, maar heb hier niet zoveel ervaring mee. Mocht iemand iets van dit probleem herkennen hoor ik het graag. Tevens de vraag wat de lambda sonde aan deze carburateur bij kan regelen?


Groeten Erik