Geen motorvermogen/inhouden op moment van branden abs/eps lampje

3 reacties

Merk
Audi
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
2.5
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 30-09-2008 23:52

[112589]Klant heeft 's-avonds auto goed lopend weggezet maar de volgende dag wilde motor niet aanslaan .

Door ons is geconstateerd dat de toevoerleiding leeg was . In eerste instantie waren we ervan overtuigd dat de beruchte verdelerpomp VP44 defect zou zijn maar toch nog gekeken of de overhevelpomp in de tank goed functioneerde en geen scheurtjes in kunstofleidingen was.en niet ergens lucht bij kon.

Dit was in orde en hebben toen mbv een opvoerpompje de motor toch lopend gekregen echter na twee dagen was hetelfde probleem terug nml. lege toevoerleiding.

Als volgende stap is door ons een terugslagklep in zowel de toevoer als retourleiding geplaatst zodat leeglopen te voorkomen en tevens branstoffilter is omzeild .

Motor slaat nu een week lang zonderproblemen gelijk aan.Echter bij het maken van een proefrit sprong het eps/abs aan met gelijktijdig een licht nagelend geluid hoorbaar en op dat moment geen vermogen ( soort noodloop maar denk niet door eps want deze zou dan moeten knipperen ).

Het zijn korte momenten dat hij dit doet ongeacht of je rijd of stilstaat .

Gereden met test app. en de volgende code onder motoregeling nml. 00550 injectiebeginregeling-regelverschil intermittent en onder abs systeem code 18265 belastingsignaal storingsmelding door motor-ecu P1857 onregelmatig.

Door de combinatie van twee totaal verschilende codes die tegelijk optreden en meestal goed lopende motor durven we er niet vanuit gaan dat pomp de oorzaak is

Als iemand dit herkend laat ons dit weten voordat we verkeerd gaan zoeken.

Alvast bedankt.