Geplaatst: 07-10-2008 20:33
[112984]Klant komt met probleem dat temperatuurmeter niet voldoende hoog komt (blijft bij 70 graden staan)
De eerste gedachte was de thermostaat ,maar slangen en radiateur worden wel op de juiste manier warm .
Met mijn diagnosetester gaf de computer een temperatuur van ca 100 graden aan terwijl de koelfan op dat moment aanslaat . Sensor voor de temp.meter vervangen maar levert geen resultaat op .
Het vreemde van de temp.meter is dat de meter ,als van contact is gezet,ver terug zakt . De brandstofmeter staat op 10uur maar temp.meter op 7 uur ( foto volgt)
Bij verder doorkijken van gegevens wat dashboardklok en mijn tester geven ontdek ik tevens dat de toerenteller ongeveer 500 toeren te weinig aangeeft . Ik begin te vermoeden dat het probleem in of bij de klok zit .
De klant geeft zelf aan dat het hen opgevallen was dat terwijl er een klein stukje achteruit is gereden dat de km-stand 2 km is opgeteld.
Kent iemand dit probleem en kan mij verder helpen ?