Op 3 cilinders lopen

17 reacties

Merk
Peugeot
Model
406
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0 16 v EW10J4
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 11-10-2008 17:10

[113215]Hallo Luitjes

Ik heb een auto gehad die op 3 cillinders loopt af en toe auto loopt op gas.

In februari is de bobine vervangen afgelopen woensdag weer + bougies dit alles is bij een andere garage gedaan.

dag erna auto liep weer op 3 cillinders lopen berijder heeft accupool eraf gehaald en er weer op degdaan en probleem was weg, dus in denk dat het niet aan de bobine ligt.

heb vandaag de kast er aan gehad geen storingen aanwezig.

diag traject gedaan kwam 1 melding in voor dat als bij koud start auto op 3 cillinders loopt dat je hydraulische klepstoters moet vervangen.

maar bij deze auto is het zowel bij warm als koud dat ie op 3 cillinders gaat lopen.

Heb hier al wel 2 auto's meer gehad met de zelfde klacht dit waren ook EW10J4 motoren.

maar daar trad de klacht op met koude motor wat ik me kan herinderen.

weet niet zeker.

of kan het toch iets met gas te maken hebben.

hebben jullie nog ideeen of zeggen jullie ook van hydraulische klepstoters vervangen.

alvast bedankt

groetjes Gert