comprex:rookt,loopt slecht.

12 reacties

Merk
Mazda
Model
626
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
COMPREX
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 08-01-2009 23:38

Het probleem is als volgt:


Auto is stil gevallen. door ANWB binnen gebracht.

Diesel pomp kapot. Pomp laten reviseren bij goede erkende dieselspecialist.

Pomp gemonteerd en uitgeklokt volgens werkplaatshandboek.

pomp ontlucht, leidingen ontlucht. Starten lopen!! Hartstike mooi zou je denken.

Motor nagelde flink en rookt pikzwart. Pomp wat verdraaid heen en weer. veranderde het nagelen wel.

maar rook die bleef.

nog wat rommelen nu start hij nog slecht ok en als hij aanslaat weer zwarte rook. Omdat het een comprex betreft: V snaren bekeken multiriempje vervangen V snaar naar dynamo strakker gezet. Veranderde alleen maar zo dat hij nu wat slechter start.

Verstuivers maar is gedemonteert en laten testen( zijn goed). Het zekere voor onzekeren want zwarte rook is lucht te kort.

Timing van riem en pomp aantal keer gecontroleerd.


Heeft er nog iemand nog een idee? auto staat er al een tijdje klant wordt ook ongeduldig.


met vriendelijke groeten


Arie