Geplaatst: 14-10-2008 17:49
[113397]Ik verdenk mijn G3 computer ervan mijn ECU te storen want wat is namelijk het geval:
Na een reset door het afkoppelen van de accu start en loopt de auto perfect op zowel gas als benzine; mooi rustig stationair op 800 rpm, geen geknijpt vermogen en start zowel koud als warm perfect. Overschakelehn is geen probleem van gas naar benzine en weer terug is geen probleem.
Echter na 50 km op gas rijden beginnen de kuren met benzine: starten gaat nog, maar hij is niet aan de gang te houden; des te meer km's ik erop heb zitten des te slechte rhij op benzine loopt; het begint met slecht stationair (erg onrustig) en bouwt dan geleidelijk aan op tot compleet onmogelijk aan de gang houden op benzine; op gas blijft hij perfect lopen.
Zelfs als ik de verdamper afkoppel van mijn gasklephuis loopt de auto niet: er is dus geen sprake van dubbel/te rijk mengsel.
Reset ik echter de boel weer (dus ontkoppelen accu) dan werkt alles perfect totdat er weer 50 a 60 km gereden is en de kwalen worden geleidelijk aan erger; na 150 km kan ik alleen nog maar net starten en dan meteen overschakelen op gas. Warm of koud het maakt niet uit.
Ik heb een G3 AEB-175 installatie met Landi Renzo verdamper. De lambda sonde is reeds vervangen; maar ik verdenk niet de sensoren omdat na een reset de auto meteen weer werkt; zowel benzine als gas.
Heeft de G3 computer een inleer curve wat mijn onsteking op benzine kan beinvloeden? Mij is verteld dat de ECU niets kan leren (uit zichzelf, alleen inleren) maar wat kan er in die 50 a 80 km gebeuren dat hij steeds beroerder gaat lopen? En belangrijker; wat kan ik eraan doen?