Inhouden motor

5 reacties

Merk
Citroën
Model
Saxo
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.0i
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

mazda66

Lid sinds: 21-11-2007

Bijdragen: 12

Geplaatst: 14-12-2008 16:57

Beetje moeilijk hiervandaan te beoordelen zonder verder enige meetgegevens. Is het de ontsteking of de brandstoftoevoer? Ontsteking kun je zelf testen. Wacht tot het donker is en laat de motor stationair draaien. Vernevel nu water met b.v. een plantenspuit over de bougiekabels. Zie je vonken dan moeten de bougiekabels vernieuwd worden.
Vroeger hadden we Haarlemmer Olie, was goed voor alles en nog wat. Tegenwoordig schijnt dat V-power te heten. Ik geloof daar niet in. Ik geloof wel in onderhoud op zijn tijd. Dus als het meer als 20.000 km geleden is dat de auto een garage heeft gezien, zou ik eerst maar eens een onderhoudsbeurt bij de dealer boeken. Kunnen ze gelijk de elektronica uitlezen.
P.S. Ik heb een Saxo 1.4 uit 2000 die ik gebruik als boodschappenauto. Is nog nooit V-power of wat dan ook in gegaan, alleen Eurosuper (95 octaan) en dan nog meestal bij de witte pomp. Ik heb totaal geen last van hikken, horten, stoten, inhouden of wat dan ook.