olie in koelsysteem

3 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 21-08-2008 22:31

[110177]hallo ik heb hier een T4 camper uitvoering 5 cil. zonder turbo staan met olie in het koelsysteem

hij is op de vrachtwagen van vakantie terug gekomen omdat hij om de 100 KM. +/_ 1 liter olie het koelsysteem in pompt

dit ging natuurlijk niet lang goed

ondanks dat loopt de motor als een zonnetje ,geen onderdruk of zo

weet iemand zo te zeggen waar dit lek kan zitten

er zit in iedergeval een warmtewisselaar op

of staan deze type's bekent als gescheurde koppen en of blokken

groetjes dirk