Geplaatst: 23-05-2008 21:00
hallo beste mensen
we hebben het volgende probleem.
plots onder het rijden ging het olielampje branden gestopt olie gecontroleerd en deze stond goed.
olie genoeg dus, olie afgetapt en nieuwe oliefilter geplaatst maar probleem nog niet opgelost.
de hydraulische klepstoters tikken wel erg dus er is geen oliedruk [ het oliedruklampje brand ook ] toen de olie afgetapt is zat er geen sporen in van lagermateriaal of iets dergelijks [ auto is direkt uit gezet toen lampje ging branden. ]
het overdrukkogeltje wat er zit als je de oliefilter verwijderd kan je gewoon indrukken en niets wijst er op dat deze lekt en daardoor
druk aflaat. het enige wat nu nog rest is de oliepomp denk ik maar misschien is er iemand die dit probleem eerder aan de hand heeft gehad die me informatie kan verschaffen over dit probleem. bij voorbaat dank .
met vriendelijke groet ; willem w