Geplaatst: 07-03-2009 19:00
[124063]hallo
heb een probleem met koelvloiestoftemperatuursensor.
auto is 3000 km terug voor het eerst bij ons gekomen ca 2 maanden terug (auto komt uit de handel--- dus verkocht)
er was een onderhouds lijst bij
daarop was te zien dat herhaaldelijk een storing in de kv.temp.sensor was geweest
4x nieuwe sensor 2 stekker reparatie
auto afl.beurt gegeven foutcodes afgevraagd en ja temp.sensor storing
(er zitten in deze touran 2 sensoren 1 tegen de kop en 1 in de onderste radiator slang)
dus nieuwe er in (in watermondje links tegen de kop bover versn.bak)
storing gewist proefrit gemaakt weer codes gelezen alles okee
2 dagen na aflevering motor managment lampje aan.
foutcodes gelezen weer koelvloeistof temp.sensor
sensor in waterslang ook maar vernieuwd probleem opgelost
---
---
dus niet
gisteren weer motor lampje aan
weer koelvl.temp.sensor onderbreking sluiting met massa.
wat nu te doen.
ik heb bij montage van de nieuwe sensoren de stekkers wel ingespoten met contactspray
stekkers waren niet geoxideerd.
voor zover ik het weet
is de sensor in de onderste radiatorslang voor signaal naar ecu
en de andere van de temperatuur meter.