Geplaatst: 07-10-2008 22:47
[113000]hallo,
ik ben bezig met een tt die het wat heet krijgt.
heb na info te horen gekregen dat de waterpomp vaak last heeft van loszittend schoepenwiel,dus deze heb ik dan ook vernieuwd.
ook heb ik meteen de thermostaat vervangen.
na een proefrit werd de radiator maar gedeeltelijk warm en de onderste waterslang lauw dus dacht ik:die zit verstopt.
ik heb nu het koelsysteem gereinigd en doorgespoeld en nu word alles weer netjes warm.
maar toch loopt nog steeds mijn temperatuur op,vooral bij kleine stukjes rijden tot 120 gr. heb ook de koelvinnen gecheckt.
deze gaan wel draaien maar op stand 1(langzaam) en slaan ook weer af bij ongeveer 100-110 gr.
mijn vraag is:word ik nu voor de gek gehouden door mijn temp.meter? of zal er toch nog ergens een verstopping zitten?
als ik de temp. aflees met de kts loopt die ook gewoon op.
deze auto heeft wel vaker problemen gehad met de brandstofmeter dus mijn vermoeden gaat uit naar het metertje in het tellerhuis.
evt andere tips van harte welkom!
auto heeft nu 185000km gelopen maar zit wel al ander blokje in(weet niet meer precies km stand daarvan)
gr mars