Geplaatst: 06-08-2008 21:57
[109274]Hallo heb hier een Punto 188 die stationair nogal trilt...dit is voelbaar in de stoel. Auto rijdt wel goed en geen storingen opgeslagen. Bougies en kabels al vervangen...bobines uitgewisseld. Op toeren zijn uitlaatgaswaarden perfect, stationair lambda 1,2 en CO 0.35%. Voorste lambdasonde varieert in spanning m.i. OK. Spruitstukdruk is 500mBar en aangegeven lucht/water temperaturen logisch. Gasklephuis gereinigd en toevoeging in tank gedaan. Klepspeling iets te krap volgens dealer niet van invloed. Regelklep tankdampen gecontroleerd. Rond inlaatpakking ingespoten met inj. cleaner geen respons. Iemand een idee? Tevens de vraag of iemand iets weet om een inlaatspruitstuk af te persen sommige merken hebben speciaal gereedschap hiervoor. grt