Drijfstanglagers plaatsen

4 reacties

Merk
Porsche
Model
944
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 18-08-2008 17:15

Ik ben bezig het motorblok van mijn hobbyhok, een Porsche 944, opnieuw te verpakken, pakkingen, keerringen, o-ringen en de waterpomp en riemen gelijk, maar omdat ik er de motor nu toch uit heb liggen wil ik gelijk de drijfstanglagers mee pakken.


Dat is een klusje dat ik nog nooit voorhanden heb gehad, daarom wil ik hier eens vragen waar ik op moet letten. Ik heb 'm hier geplaatst omdat ik denk dat je bij ieder merk op dezelfde dingen moet letten. Als er specifieke "porsche" aandachtspunten zijn, moeten de moderators het topic maar verplaatsen naar de Porsche afdeling.


Ik weet al dat ik de moeren moet vernieuwen, het aanhaalmoment 75 Nm is, en het werkplaatshandboek heb ik er ook al op nageslagen maar daar mis ik volgensmij een paar bladzijdes uit.


Het belangrijkste punt dat ik wil weten is of de lagerschaaltjes aan de achterkant wel of niet ingeolied moeten worden, en waarom dat dan zo is. Ik kom hierover op het internet weinig tegen, en wat ik tegenkom is tegenstrijdig en niet beargumenteerd. Tevens wil ik dan weten wat voor olie ik het beste kan gebruiken om de schaaltjes aan de voorkant (kruktapzijde) mee in te smeren. Is hier een speciaal product voor in de handel?


Mvg

Chris