Even inhouden motor bij optrekken en rook uit uitlaat.

8 reacties

Merk
Mercedes-Benz
Model
C-klasse
Type
TYPE W203 - S203 - C203
Onderwerp
Motor
Motorcode
2.7 CDI Automaat
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 27-08-2009 22:19

Betreft een Mercedes C 270 CDI Combi automaat Avantgarde uit 2001. Motor heeft altijd uitstekend gelopen. Auto heeft alle nodige onderhoudsbeurten gehad en is technisch prima onderhouden. Kort geleden ging hij inhouden als er vermogen werd gevraagd, kwam dan langzaam op gang doordat de bak niet terugschakelde. Diagnose: luchthoeveelheidsmeter kapot. Deze vervangen, bij vermogen vragen werkte de kickdown wel weer, maar bij constante lage snelheid gaat het toerental licht op en neer en kwam er rook uit de uitlaat, hetgeen hij daarvoor totaal niet deed. Diagnose: door kapotte luchthoeveelheidsmeter EGR klep vervuild. Deze schoongemaakt, maar nu bij het gas geven in eerste instantie een "dood" punt en dan pas komt de auto op gang, echter nog steeds op en neergaand toerental bij lage snelheid en veel rook uit de uitlaat (zwart) bij optrekken. Wie heeft er een suggestie?