Geplaatst: 30-10-2008 21:32
Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem?
In ons bedrijf zijn we nu al een paar keer bezig geweest met een V70 uit 2002 die teveel zwarte rook (roet) uitstoot. En dat terwijl er begin dit jaar zelfs een roetfilter is onder gezet.
We hebben de intercooler al een keer uit het drukkanaal gehaald om eventuele lekkages van de intercooler uit te sluiten en we hebben de luchtmassameter ook al vervangen. Beide keren geen resultaat.
De klant klaagt dat de auto bij warme motor bij licht en sterk accelereren overmatig rookt. Bij gemiddeld accelereren is de uitstoot normaal.
Heeft iemand een idee?
Groeten, Herman.