Geplaatst: 12-09-2008 9:44
[111470]in eerste instantie is er een nieuwe aircocompressor gemonteerd in een andere werkplaats, de klacht was toen een het piepen van de riem.
bij het opnieuw vullen van de installatie piepte de riem nog steeds, zo is de wagen bij mij aangekomen.
het piepen van de riem komt door een defecte trillingsdemper, maar veel erger de drukken lopen op tot aan de pers zijde bijna 28 bar, en de zuigzijde 3.5 bar.
nu ben ik maar begonnen met het systeem te spoelen, en een nieuwe filter droger te monteren. nu heeft dit niet veel geholpen dan maar een nieuwe expantieklep gemonteerd, op de eerste verdamper. dit helpt ook niet! heb de gas laten analyseren is wel degelijk r134a, de leidingen zijn gloeiend heet tot aan de verdampers. iemand nog een ideetje
mvg kris vc