Stuurbekrachtiging, achteruitverwarming, kachelaanjager uit gevallen.

10 reacties

Opgelost

Merk
Citroën
Model
Saxo
Type
Saxo
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
TU1M (HDZ)
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 28-01-2009 1:14

Van deze saxo zijn de stuurbekrachtiging, achteruitverwarming, kachelaanjager uit gevallen. Alle zekeringen zijn heel. Zekering F2 en F3 (25amp) onder het dashboard krijgen geen spanning. Nadat ik de gele relais er uit heb gehad en door gemeten (deze zijn ook goed) en de 4 hoofd zekeringen onder de motorkap er uit heb gehad start hij ook niet meer. Het lijkt wel of de startbeveiliging niet meer inkomt.

Met het omdraaien van de contactsleutel licht het "sleutellampje" wel even op. De ontsteking vonkt niet. De afstandbediening werkte al lang niet (batterij is goed).

In het schema zie ik dat F2 en F3 onder het dashboar gevoed worden door de 80amp zekering onder de motorkap.


wat is hier aan de hand? Iemand een idee?