Distributieriem gebroken Scenic 1.6e

6 reacties

Merk
Renault
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
1.6e 66kw k7m 702/03
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 07-02-2009 10:48

[121779]Auto kwam terug van de poetser die stopte voor de deur en de auto sloeg af.

We wisten dat de waterpomp lekte........stom..eigen schuld, riem gebroken.

Nu is mijn vraag of er altijd schade is of dat je mazzel kan hebben.

Nieuwe riem gemonteerd en ,motor loopt. alleen op cil 2 helemaal geen compressie

cil 3 beetje compressie 4 bar

cil 4 nog meer 7 bar

en op de eerste cilinder 10.5 bar compressie

Uitlaatspruitstuk zit ook een scheur.

Nu stottert de motor en loopt niet echt goed.

Zouden dan de kleppen krom zijn of staat de d.riem een tandje verkeerd?