Geplaatst: 07-04-2008 16:47
Onder het rijden licht het mm-lampje op en wagen gaat op 3 cilinders draaien,
diagnose apparaat vertelt ons misfire cilinder 3
fout gewist.
Stationair schudt de motor wel behoorlijk en draait redelijk beroerd.
Op viergasmeter is co <0.08 dus goed , lambda 1.025 dus wat aan arme kant, maar soms gaat die naar 1.003 en vervolgens naar 1.045 om later terug te keren naar 1.025 dus zeer afwisselend. Lambda sensor pendelt wel tussen 0.1 en 0.9 volt stationair
Ik heb de inlaatcollector al op lekken gecontroleerd maar niets gevonden.
Ik ga nu bougie's en bobine veranderen,
Wat ik wel moet zegen is dat auto 200km zo heeft gereden want het is een toerist uit Duitsland dus niet echt goed voor katalysator.
Wagen heeft 75 000km
Heeft iemand anders nog ideeën?
Alvast bedankt,