Geplaatst: 28-10-2008 18:58
Hallo,
Ik ben monteur bij een Volvo garage, nu hebben wij een Citroën Xantia 1800 16v voor de verkoop in de werkplaats staan. Het probleem van deze auto is dat hij op elk willekeurig toerental met koude of warme motor het maakt niet uit gewoon afslaat. Nou hebben wij als Volvo garage natuurlijk geen uitlees apparatuur van Citroën dus komen we niet echt verder.
De bobine is al vervangen maar het probleem blijft bestaan, ook de startonderbreking is geen oorzaak van het probleem. Zelf dachten wij nu aan het brandstofpomp relais en/of toch een probleem aan de ontsteking.
Misschien dat jullie nog tips hebben of zelfs een heuse oplossing voor het probleem.
P.S.
Kan iemand misschien ook vertellen waar het brandstofpomp relais precies zit, want we hebben totaal geen naslagwerk van deze auto.