druk op koelsysteem

24 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Lupo
Type
Onderwerp
Motorcode
1.0
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 16-12-2009 21:31

[143661]Wij hebben 2 weken geleden de koppakking vernieuwd van deze lupo omdat klant koelvloeistof verloor (ongeveer 3/4 liter per week) en er geen lekkage te vinden was. De koppakking was duidelijk kapot, stalen ring gescheurd, maar voor de zekerheid hebben we toch de cilinderkop af laten persen en laten vlakken.

Toen we de motor lieten lopen kwam er zoveel druk op het koelsysteem dat ik dacht dat er iets fout was gegaan en heb de cilinderkop er weer afgehaald voor controle maar er was niks te vinden. Een medewerker van het revisiebedrijf is bij ons geweest om te controleren of mss de cilinderbussen te laag zaten of gescheurd waren maar ook hier was niks te ontdekken. Kop gemonteerd en auto meegegeven aan klant. Nu heeft klant voor het eerst een flinke rit gemaakt en onderweg ging het lampje voor koelvloeistofnivo weer aan. Toen klant bij ging vullen viel het op dat hij langs de overstort gelekt had en toen ze daarnet langs kwam stond er naar mijn idee weer vrij veel druk op het systeem. Heeft iemand dit ooit meegemaakt of een logische verklaring hiervoor?