Geplaatst: 07-10-2009 19:11
[138817]Goedenavond,
Ik zit met het volgende probleem: klant bracht de auto 406 naar een garage en daar hebben ze de bedrading van de code kastje doorgeknipt, volgens de klant er waren wat draden door maar deze auto heeft altijd gestart zonder dat de klant een code in hoeft te toetsen. de collegas daar kwamen er niet uit en hebben weinig tijd voor de klant om het probleem op te lossen, toen heeft de klant de wagen naar mij toe gesleept in de hoop dat ik er uit kan komen!
mijn verrichtingen: accu geladen, motor krijgt benzine bij het inschakelen kontakt, bobine vonkt niet, spanning gemeten op bobine 0 volt wel massa, puls spanning tijdens starten 0 volt dus geen puls spanning, zal dus ook niet aanslaan omdat de bobine niet aangestuurd wordt...
mijn vraag: kan dit een draad breuk zijn? zit er nog een kast die de puls spanning aanstuurt? is het noodzakelijk dat de code kast onder het stuur aangesloten moeten worden om de code in te toetsen(volgens klant nooit gewerkt,maar toch 2jaar gewerkt!). als dit noodzakelijk is hoe krijg ik de draden in de juiste vogorde en plaats? want deze zijn eraf gerukt!!!
Wie heeft hier een oplossing voor me ...
graag een richtig oplossing en suggestie
mvg abccorrect