Geplaatst: 13-10-2009 12:55
[139196]Volvo kwam binnen met storing, uitgelezen, diverse foutcode's voor de gasklep.
Gasklep laten reviseren bij AC tronics en daarna ETM reload gedaan.
Na ong. 10 km komt fout weer terug en dan loopt de auto op 4 a 5 cilinders. (stationair, op toeren doen alle 6 wel mee)
Geeft echter alleen gasklepstoring, gasklep loopt zwaar, basisinstelling niet goed enz.
Gaat hij hierdoor ook slecht lopen of is er een andere storing maar geeft hij de verkeerde foutcode's????
tijdens nullastmeting bleek luchtmassameter defect, deze is vervangen maar heeft geen resultaat gehad.
Zat ook storing in overdrive van automaat deze is voor revisie geweest, maar ook daar komt de storing zo nu en dan van terug.
Al ik er mee ga rijden heb ik ook het idee dat de overdrive niet inschakeld.
Zou dit nog iets met elkaar te maken kunnen hebben.
Arend