Geplaatst: 28-12-2009 21:34
[144504]ik heb een vraagje voor de smart techniekers.
ik heb een smart gekocht met een tik in de motor .
dit is te horen bij gasgeven ,stationair draait dit motortje perfect .
de vorige eigenaar heeft de volledige distributie vervangen ,klepstoters,nokkenas,tandwielen,kleppen...omdat er een klep gebroken was vermoed ik aan de beschadiging in de cilinderkop te zien .
ik heb nu de motor er terug uit liggen en gedemonteerd .dus cilinderkop is volledig in orde .
dus ik zou graag het blok zelf laten reviseren ,moeten er mss nieuwe zuigers en drijfstangen in ,en wat zijn zoal de kosten hiervoor ,ik wil dus enkel het blok binnen doen voor revisie .maar ik wil graag de oorzaak weten van het getik .zit het in de krukaslagers mss.
wie heeft hier meer ervaring mee als ik . graag jullie advies over de motor .
motor heeft trouwens 97000 km gelopen .
alvast bedankt