start slecht koud

3 reacties

Merk
Renault
Model
Kangoo
Type
Onderwerp
Motorcode
1.9 dTi
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 05-02-2009 22:25

[121672]Hallo collega's

Mijn ouders hebben een Kangoo 1.9 dTi. Opeens van de 1 op de andere dag start hij erg slecht. Gloeien doet ie goed, motor draait vlot genoeg rond, BDP sensor is pas vervangen. Als ie aanslaat, na lang doorstarten rookt ie eerst heel erg, dus m.i. krijgt ie brandstof. ik zie ook geen lucht in de aanvoerleiding, en het peertje blijft hard. Ik dacht aan klepspeling ,hier lees ik ook van alles over, maar kan me nog niet helemaal voorstellen dat dit het probleem is, omdat het van de èèn op de andere dag is gekomen.. Ik heb ze gemeten, en ze staan allemaal vrij strak. Als ik kleppen wil stellen moet de nokkenas eruit (stoters uit 1 geheel), dus is niet ff gauw te doen. Als jullie denken dat dit het probleem veroorzaakt, ga ik het toch maar doen. Iemand nog een ander idee? Alle tips zijn welkom. Groet Dennis.