Geplaatst: 16-10-2009 1:15
[139399]geachte allen,
Ik heb hier een scenic staan welke redelijk moeilijk aanslaat (beetje gasgeven), en gigantisch smoort bij meer als half gas. Bij volgas geven slaat deze af.
Auto uitgelezen geeft een storing (2704 snelheidssensor onderbreking/ kortsluiting), snelheidsmeten werkt wel en ook bij meetwaarden in de KTS komt de snelheid tevoorschijn), maar deze lijkt me er niets mee te maken te hebben.
Voordat de auto hier kwam is door een andere garage al het volgende gedaan:
db riem gecontroleerd, klepspeling gecontroleerd, compressie gemeten/kat gedemonteerd en gecontroleerd/ lufi gedemonteerd.
Doordat ik hier meerdere problemen met de brandstofpomp ben tegengekomen deze eerst uitgewisseld met een andere, geen resultaat, brandstofdrukregelaar vv, geen resultaat (ik heb niet de mogelijkheid de druk te meten. Tevens zijn de injectors getest en ok. Massakabel op dynamo zit vast en is ok, auto heeft lopende brandstofpomp en ontsteking.
Wat opvalt is dat de mengselcorrectie tijdens het smoren zeer erg oploopt, tevens geeft de lambda sonde net iets boven stationair een rafelig signaal, als je enigzinds gasgeeft gaat deze gelijk naar 1v (weer rafelig) en pendelt dan tusse de 0,8 en 1 v (niet regelmatig.
Ik heb eigenlijk geen idee meer, maar ik hoop dat jullie een nieuwe invalshoek kennen.
Groeten erik