Geplaatst: 10-03-2009 22:23
[124301]Hallo Heren,
Ik heb het volgende probleem met een 206
Koude motor , start slaat aan , loopt moeilijk stationair , gaat rijden houd in bij optrekken en als men 1 snelheid aanhoud bijvoorbeeld 80 gaat rijden dan voel je constant een lichte hik , net of deze overslaat .
Dit komt ook voor als de motor warm is , zelfde effect , soms als de auto stationair staat te draaien 5 min , dan ineens zakt het toerental om vervolgens gelijk weer terug te vallen op het oude toerental ( het juiste)
Dit alles komt niet elke dag voor , soms gaat het 2 maanden goed , soms 2 weken.
Uitgelezen 1 ste keer, geen code`s , brandstoftoevoeging toegevoegd motor gereinigd , zowel olie als brandstof ( injectoren)
Uitgelezen 2e keer (na zoveel weken) weer geen code`s
Uitgelezen 3e keer , Rijk mengsel .
Gemeten : , temperatuur sensor , weerstand niet correct , vervangen , lambda spanning te laag vervangen, gasklep gereinigd , bobine vervangen ook die stukken die op de bougie`s komen , dubbelrelais vervangen ( ivm afslaan) .
Bdp sensor gecontroleerd , goed , bekabeling gecontroleerd goed , auto heeft beurt gehad met bougie`s die echt aan vervanging toe waren.
distributie staat op tijd, kleppen zijn hydr
Km is rond de 160 000 , auto wordt goed gebruikt ...
De onderdelen die zijn vervangen zijn niet allemaal tegelijk vervangen.
De auto doet het dus echt sporadisch , de accu klem heb ik er ook al een tijdje afgehaald , dit omdat ik het geheugen niet kon wissen van de lambda sensor ( bleef er in staan ) , daarna gewoon kunnen wissen en niet meer terug gekomen.
Heel vreemde auto , waar ik al tijdje over na zit te denken , misschien dat er anderen er anders tegenaan kijken vandaar dat ik het hier neerzet.
alvast bedankt
vr grt Sjaak