licht inhouden tot soms afslaan

2 reacties

Merk
Peugeot
Model
206
Type
Onderwerp
Motorcode
1.6 16v
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 10-03-2009 22:23

[124301]Hallo Heren,

Ik heb het volgende probleem met een 206

Koude motor , start slaat aan , loopt moeilijk stationair , gaat rijden houd in bij optrekken en als men 1 snelheid aanhoud bijvoorbeeld 80 gaat rijden dan voel je constant een lichte hik , net of deze overslaat .

Dit komt ook voor als de motor warm is , zelfde effect , soms als de auto stationair staat te draaien 5 min , dan ineens zakt het toerental om vervolgens gelijk weer terug te vallen op het oude toerental ( het juiste)

Dit alles komt niet elke dag voor , soms gaat het 2 maanden goed , soms 2 weken.

Uitgelezen 1 ste keer, geen code`s , brandstoftoevoeging toegevoegd motor gereinigd , zowel olie als brandstof ( injectoren)

Uitgelezen 2e keer (na zoveel weken) weer geen code`s

Uitgelezen 3e keer , Rijk mengsel .

Gemeten : , temperatuur sensor , weerstand niet correct , vervangen , lambda spanning te laag vervangen, gasklep gereinigd , bobine vervangen ook die stukken die op de bougie`s komen , dubbelrelais vervangen ( ivm afslaan) .

Bdp sensor gecontroleerd , goed , bekabeling gecontroleerd goed , auto heeft beurt gehad met bougie`s die echt aan vervanging toe waren.

distributie staat op tijd, kleppen zijn hydr

Km is rond de 160 000 , auto wordt goed gebruikt ...

De onderdelen die zijn vervangen zijn niet allemaal tegelijk vervangen.

De auto doet het dus echt sporadisch , de accu klem heb ik er ook al een tijdje afgehaald , dit omdat ik het geheugen niet kon wissen van de lambda sensor ( bleef er in staan ) , daarna gewoon kunnen wissen en niet meer terug gekomen.

Heel vreemde auto , waar ik al tijdje over na zit te denken , misschien dat er anderen er anders tegenaan kijken vandaar dat ik het hier neerzet.

alvast bedankt

vr grt Sjaak