Geplaatst: 15-10-2009 13:53
[139349]Wie heeft er ervaring met de JTD motoren van de Fiat Ducato 2200 cc.
Wij hebben deze auto in sept. 2007 gekocht met 25000 km op de teller
Omdat deze van nov. 2006 was heb ik er meteen nieuwe olie en Filters op gedaan.
Auto gaat na een week of 7 kuren vertonen motor houdt in management lampje gaat branden motor slaat af,van contact af zetten daarna weer
starten motor loopt wer na een ceconde of 20 gaat lampje weer branden. dit kwam een paar keer per week voor.
Leverancier gemeld ,deze stuurd mij naar de Fiat dealer auto aan de kast gezet , daar bijblek dat er wel een storing was op geslagen maar de
monteur kon niet zeggen wat de storing was.Hij stuurde ons weg met de mededeling dat het niet zo'n vaart zal lopen wij moesten het maar in de gaten huoden.
Wij hebben dat gedaan , maar het zat ons niet lekker.
In febr./maart hebben wij de auto weer aangeboden , weer aan de kast gezet ,daar bij kregen wij tehoren dat zij er meer tijd voor nodig hadden .Er moest een afspraak worden gemaakt ,ze hadden de auto zeker een dag nodig ,om er ook nog de nodige modificaties aan te ver-
richten. Ook daarna hebben wij de auto weer meegekregen met de mededeling dat men de storing niet kon traceren .Wij moesten maar rustig doorrijden.
Dit hebben wij gedaan de storing bleef het werd niet minder of meer.
Tot dat er op zondag 31 aug. 2008 de motor bleef in houden ,omdat ik zelf niet aanwezig was hebben ze de auto rustg naar de loods gereden,
en daar neer gezet.Op woensdag 3 sept heb ik de chauffeur op dracht gegeven om de auto even warm te rijden. Na 200 meter te hebben gereden (over een bospad)sloeg de motor af,starten wide niet meer.Iheb de auto toen op gesleept,bij de loods heb ik toen de motor weer gestart deze sloeg weer aan deze liep op 3 cylinders, heb hem toen af gezet heb toen de olie en filters vervangen.
Daarna heeft de motor niet meer gelopen,motor zit vast ik heb nog even gekeken of de distributieriem niet geknapt was.
Waarna wij de auto weer bij de dealer hebben gesleept,het probleem uit gelegt,en de auto daar achtergelaten.
na een dag later mochten wij de auto op halen wand zij (de dealer +importeur)waren tot de slotsom gekomen dat door geen smering de motor schade heeft gekregen.
Ik heb toen de weer op gehaald. Ik moest we de rekening betalen van EURO 85. ex BTW (ze hebben de olie eraf gelaten en de startmotor los gedraait.
Later heb ik zelf het carter gedemonteerd daarbij bleek dat er geen schade aan het lagerwerk was daarna heb ik onder toezicht van 3 getuigen de cylinderkop gedemonteerd,Daarbij bleek de echte probemen. Zuiger 2e cylinder geheel verpulferd een klep vast in de kop een vast in de zuiger. Men heeft ons met een defecte verstuiver door laten rijden .