olie probleem

13 reacties

Merk
Opel
Model
Omega
Type
Onderwerp
Motorcode
2.5 v6
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 28-12-2009 20:43

[144494]Vandaag kregen wij een Opel Omega 2.5 v6 van 1997 binnen van een klant van ons.

het volgende probleem heeft deze auto:

Hij heeft een beurt laten uitvoeren bij een andere garage.

Ik zag na het peilen van de olie dat deze ruim boven maxi staat.

( Motor was warm )

Daarnaast zag in het koelvloeistof reservoir lichte sporen van olie.

( dreef boven op het koelvloeistof)

voor de rest loopt de motor mooi en gewoon zoals hij moet lopen.

Houdt niet in en wordt gemiddeld iets warmer als 90 graden.

hij rijdt voor de rest perfect..

kan het zijn door dat er teveel olie in zit dat er wat via het koelvloeistof is gegaan???

Wat kan ik nu het beste doen??

Het rare van het verhaal is dat je niks aan de motor merkt...

Graag een advies en oplossing,

Gr Pascal

Autobedrijf multicon cv