slecht onregelmatig draaien en hevig roken !

11 reacties

Opgelost

Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Golf III
Onderwerp
Motor
Motorcode
1900 td 55kw
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 30-12-2009 2:11

hallo ,

Zit met volgend probleem die ik niet opgelost krijg !

betreft golf 3 diesel (met turbo ) , geen tdi , die sowieso al moeilijk start zonder gas bij te geven . Eens hij aanslaat draait hij zeer onregelmatig , soms zelfs overslaan , en rookt hij zo erg dat het gat in de ozonlaag direkt een paar meters groter wordt . Het betreft geen witte of zwarte rook , maar grijze !

Bij versneld gasgeven draait hij iets beter en rookt hij iets minder , maar niet zoals het zou moeten zijn !

Is reeds gecontroleerd ;

distributie : merktekens komen overeen !

EGR klep : gaat perfekt open en dicht , gecontroleerd met onderdrukpomp !

Gloeikaarsen : werken perfekt en gecontroleerd met verwijderde verstuivers : branden allemaal mooi rood !

verstuivers : 1 voor 1 getest geweest door los aan te sluiten op een hogedrukleiding : normale verstuiving zonder nalekken of blijven open staan !

katalysator : los gekoppeld en zelf ten einde raad volledig verwijderd !

luchtfilter : clean en zelf laten draaien zonder !

mazoutfilter : recent vernieuwt geweest !

turbo : fluitend geluid bij gas geven dus , volgens mij , werkend !

last but not least : compresiie gemeten : 4 waarden van 32 bar ! gegevens volgens autodata , tussen 26 en 34 bar : dus ok !

Ben nu ten einde raad dus hoop ik hier ergens een genie te vinden die mij verder op weg kan helpen !!!

Wagen heeft 140.000 kms , is gewone diesel met turbo en kat , en egr klep !

Hopelijk tot snel ;

mvg Christoph