Geplaatst: 04-01-2010 20:21
[145007]Een amateur mecanieker, heeft de injectiepomp (voor reparatie brandstofverlies red.) vanop de motor verwijderd, en dit zonder het aandrijfwiel (middenste, dubbel ketingwiel) vast te zetten.
Dit met alle gevolgen vandien, namelijk: kettingspanners los ... distriebutie uitlijning verkeert ...!?
Mijn vraag is nu:
Heeft dit iemand al eerder meegemaakt!? En op welke manier is dit aldus opgelost? Welke is de eenvoudigste en beste manier om dit te hestellen?
Men zegt mij: de cilinderkop demonteren, maar ik denk eerder om het distributiecarter te verwijderen, en op deze wijze alles weer juist te zetten!
Kan iemand mij hierbij raad geven?
Alvast bedankt. Tony
ps: Voorieder: Beste wensen voor 2010.