1.6 HDI max. 110km/u + veel blauwe rook

3 reacties

Merk
Citroën
Model
Xsara Picasso
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.6 HDI
Eerste inschrijving
januari 2006
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 06-06-2008 7:59

Klant heeft al 2x meegemaakt dat op autosnelweg de auto begint te minderen in snelheid en veel blauwe rook uitstoot. Duurt tiental seconden, en dan doet hij terug normaal.

Ik denk dat de luchtdoseerklep opeens afsluit waardoor de wagen niet genoeg lucht krijgt.

Ik denk dat de klep zelf niet stuk is, aangezien hij elektrisch is en dus echt moet aangestuurd worden.

Wie is verantwoordelijk voor het aansturen van deze klep? Luchtmassameter + injectiecomputer??

Groeten