Geplaatst: 07-06-2008 23:04
[105815]Deze Volvo klinkt alsof hij op 3 poten loopt.
Koud > loopt rond boven de 3000 toeren daar onder is het net alsof hij op 3 potenloopt
Naarmaten deze warm word gaat het steeds beter en verlegt het probleem zich steeds lager in toerental maar onder 1500 blijft het probleem.
Gechecked: compressie gemeten= 4 x 12 bar,toeren val gemeten, klepspeling, nieuwe bougies, kabels, verdeelkap.
het vreemde is dat ik er ook niet echt achter kom welke cilinder e.v.t. niet meedoet.
Daarom zeg ik klinkt als op 3 poten want er is niets wat er op wijst dat hij echt op 3 poten loopt.
Benzine of gas is exact het zelfde, maakt geen verschil.
Er valt goed mee te rijden, maar het opwarmen en stationair lopen is hinderlijk.