Easytronic bak groot-ramp (help-help-help)

15 reacties

Merk
Opel
Model
Corsa
Type
Onderwerp
Motorcode
1200
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 11-10-2009 14:49

[139060]klant kwam met easytronic bak probleem.tijdens rijden kraakte soms met overschakelen vooral als je s'morgens van koud naar warm fase ging (dus na 10 km gereden). We hebben compleet een andere schakelmotoren 2dehands gemonteerd daarna naar opel dealer gebracht en die hebben fout code p1608 geconstateerd en fout code ging niet weg.de auto terug gereden naar werkplaats en blijkt maar een massa draad was niet goed, die naar de ecu van de easytronic ging en dat hebben we gemaakt en ging terug naar dealer. opel dealer heeft toen de ecu van easytronic ingeleerd en tijdens inleren ging hij vast lopen aan de 3 versnelling,ze hebben de schakel motoren weer los gehaald en de boel vrij gezet en dan weer geplaatst daarna kun ze probleemloos inleren en de koppelingssysteem opnieuw ontlucht . Daarna heb ik ongeveer 20km met de auto gereden ging goed. de klant heeft de auto op het zelfde dag opgehaald en na 1 km kon hij helemaal niet meer schakelen. We hebben moeten slepen, eerst zat hij nog in versnelling de motor sloeg aan maar kwam niet op toeren.we hebben plaatselijk uitgelezen en hij gaf geen foute code aan.we hebben de schakelmotoren los gehaald versnelling vrij gemaakt en weer geplaatst en toen was hij vrij en zodra we op de rem ging trappen hoorde we bewegings geluid en komt F op display.en nu nog steeds geen foutcode, na paar keer proberen ging even goed de N niet meer knipperen en we konde de auto gewoon starten na dat de motor 10 minuten had gelopen uit gezet en weer op contact dan was weer heb zelfde, N knipperen dan op de rem gaat F constant branden maar de auto was nog in vrije versnelling we konde gewoon douwen als je weer op contact zet knippert de N naar A niet meer knipperen en soms wel R soms niet R en heel soms wanner je naar de A gaat en nog een keer A dan laat hij op display 4 zien en als je aan de auto douwd dan merk je dat de auto in de versnelling staat. ( de schakel motoren zijn goed want die kwan uit een auto die 20dkm gelopen had dus bijna nieuw) wat kan dan aan de hand zijn en ik kan niet de juist manier van schakelmotoren de/montage vinden ook niet in Tis 2000. Weet iemand hoe je op de juist manier de schalemotoren kunt monteren??? en wat de probleem van deze auto is???