Laadlampje blijft branden.

3 reacties

Merk
Seat
Model
Ibiza
Type
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
1.4 16v BBY
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 15-01-2008 12:24

Goedendag heren en dames professionals,


De Seat Ibiza in kwestie heeft het volgende probleem, het acculampje blijft branden als de motor gestart

word, gaat pas uit als er een keer een dot gas is gegeven of de auto tot 3 keer op nieuw gestart word.

Let wel dit gebeurt alleen als het kwik rond of onder het vriespunt is. Al diverse massapunten op carrosserie

en motor goed gereinigd/opgeschuurd en ingevet maar dit was niet de oplossing. Mijn vermoeden gaat uit

naar de elektronische stuurbekrachtigingspomp, wellicht in combinatie met de hoeveelheid stroom die deze

trekt op het moment dat de olie wat dikker is rond het vriespunt. Wie heeft dit ooit eerder meegemaakt, zal het de pomp zijn of is het misschien een dynamo??


Alvast bedankt voor de reactie's,