co stationair te hoog,en er brand af en toe het check engine lampje

16 reacties

Merk
Suzuki
Model
Swift
Type
Onderwerp
Motorcode
1.3 monopoint inj
Eerste inschrijving
januari 1992
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-03-2009 18:16

[125122]hallo

deze auto heeft de volgende kuren:

wagen houd af en toe in en vooral tussen 1000 en 3000 omw/min nu moet hij binnenkort voor de keuring en heb ik een 4gas test uitgevoerd. nu blijkt dat de wagen stationair tegen een co van 4 a 5% aan komt met een lamda waarde van 0,91 wat dus beide niet in orde is,bij 2500 omw/min is zowel lamda als co wel goed 0,01% en 1,03.

tevens gaat het check engine lampje af en toe op lange afstanden even branden..

ik heb al wynss injection cleaner geprobeerd met nieuwe brandstoffilter,en bougie's en verdeler+rotor vervangen

bougie kabels ook doorgemeten ook in orde.de vacuum slangen ook gecontroleerd,ook in orde nu las ik dat de luchttempvoeler onder het luchtfilter ook wel eens voor problemen kan zorgen..krijg je dan dit soort problemen? en is het co ook af te stellen bij een monopoint injectie? kon alleen de stationair schroef maar vinden.

nou hoop dat iemand me kan helpen gr Casi