Geplaatst: 16-01-2008 8:58
Alhoewel deze motor in een mazda 121 ligt, zet ik hem toch even hier neer, omdat dit type bij ford al langer meedraait, en mogelijk een ford monteur er wat meer over kan vertellen.
Probleem is dat ik op cilinder 1 geen compressie krijg, na veel zoeken, bleek 1 stoterstang ( inlaat) lager te liggen dan de rest. dfit zou volgens mij de nokvolger of de nokkenas kunnen zijn.
Wie heeft dit al meegemaakt, en hoe is de nokvolger te verwijderen.
Moet dit via de carterpan ( naar boven drukken oid),of moet het gehele blok uit elkaar om de nokkenas te demonteren, of kan hij er bovenlang uitgehengeld worden op een of andere manier ( kop is gedemonteerd)
Is dit een bekend probleem ????