distributieriem spannen.

Merk
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
mei 2026
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 18-01-2008 21:17

hallo sorry dat deze vraag hier staat maar weet niet hoe ik hem als vraag/probleem plaats

kort geleden een 406 18.16v (ew7j) van 2003 gekocht,prima auto, wel heb ik het volgende gemerkt,

bij 2300-2500 toeren resoneerd hij nogal, na wat spitten op deze site ben ik er achter kekoen dat het heel goed aan de waterpomp kan leggen

ik heb de onderhouds historie bij de daeler opgevraagd en gekregen, daaruit blijkt dat de distributie en de spanrollen zijn vervangen bij 120,000 km maar niet de waterpomp,de resonantie kon ook van het spruitstuk komen, deze heb ik inmiddels gelast echter zonder resultaat, de snaar vertoond precies op de 2300-2500 toeren waar de resonantie hoorbaar is ook zichtbaar een uitslag alsof hij te slap staat, dis snaar ook na gesteld ook zonder resultaat.

dus blijft mij inziens alleen de waterpomp over, ik kan de pomp wel zelf vervangen maar een vraag over de spanner. moet de pijl van de spanner (na inbouw en gespannen te zijn) t/o de inkeping staan of t/o het open vierkantje, dit is mij niet helemaal duidelijk,

alvast bedankt voor het antwoord arnold