motorstoringslampje ibiza

4 reacties

Merk
Seat
Model
Ibiza
Type
Onderwerp
Motorcode
BBY
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 14-05-2008 14:03

[104402]Hallo,

Een klant van ons heeft een ibiza 1.4i BBY

Deze auto gaf eerst een storing op gasklephuis en liep beroerd.

Storingslampje MMS en EPC brandden.

De injectoren zijn gereinigd (kleven) en het gasklephuis is gereinigd en ingeleerd.

Auto liep weer oke!

Dit ging een aantal weken goed tot vorige week.

Opnieuw storing. Deze keer brandde alleen het MMS storingslampje.

Storing uitgelezen => 2 foutcodes

16502 / P 0118 koelwatertemp. sensor circuit

18081 / P 1673 snelheidssignaal abs regelappaat

Na 100 km brandde het lampje opnieuw.

Als deze codes in het geheugen staan dan start de auto ook slecht maar dat komt waarschijnlijk voort uit de storing van de temp. sensor.

Deze foutcodes kwamen een paar week terug niet voor. (Helaas is de foutcode van toen op papier verdwenen.)

helaas heb ik nog niet kunnen verder kunnen meten aan de auto.

afz. Jordy

Heeft iemand een idee?