Geplaatst: 15-05-2008 20:31
Motor is terug gekomen van revisiebedrijf. Wij hebben zelf de motor weer opgebouwd, maar hadden een kabel over die we niet thuis konden brengen. Waarschijnlijk van de dynamo.
De dynamo is van het type met 3 aansluitingen, terwijl de oudere type Smarts maar 2 aansluitingen hebben nl. B+ en D+. Bij deze dynamo zit er een extra aansluiting PH IN bij, en wij dachten dat de overgebleven kabel op startmotor plus en dynamo PH IN moest, gezien de connectors. Maar de dynamo laad niet althans als je een hoop toeren draait komt hij wij naar 13.50 volt dus dan laadt hij maar zodra je gas los laadt of een verbruiker aanzet dan stort hij in naar 12.50 volt. Zit inmiddels nieuwe dynamo op maar doet het zelfde.
Is er iemand die ervaring heeft met deze aansluitingen?