Geplaatst: 30-10-2008 18:48
[114456]Distributie vervangen incl rollen en spanner. Gestart, motor liep perfect. Roet gemeten, daarna dacht ik dat hij iets minder liep. Klant auto mee genomen en na 10 km gaat deze slecht lopen en tikken/ratelen. Kleptiming gecontroleerd. Alles op tijd. Kleppendeksel gedemonteerd en motor getornd, en jawel blazen langs een verstuiver. Nu brandplaatjes en nieuwe bouten, motor starten en meteen weer tikken. Als je de motor met de hand ronddraait, dan merk je totaal niets. Stationair draait hij mooi rond behalve het tikken. Zodra je gas geeft merk je dat hij op 3 cilinders gaat draaien. Luister jee met een stethescoop, dan hoor je op de verstuivers het getik bij 2 en 3 )3 het hardst) Op 1 en 2 hoor je niets. Ook op het kleppendeksel geen geluid. Zou dit nu een verstuiverprobleem zijn? Soms denk ik dat de kleppen de zuiger raken, maar dan zou je dit toch merken met tornen en distributie staat op tijd
Wie weet raad.