Geplaatst: 21-01-2010 0:09
[146471]Ik heb een vaag probleem met het trillen van deze auto.
Toen ik deze auto kocht 2 weken geleden was de thermostaat kapot. Heb toen met - 4.5 graden gereden en heb toen niets gemerkt van trillingen. De thermostaat is inmiddels vervangen, daarbij gelijk beide multisnaren en de waterpomp. Er is ook nog een leiding van de stuurbekrachtiging vervangen, dit betreft de leiding die onder uit de pomp komt en naar het ATF vatje loopt. Deze auto heeft 166 dkm gereden en heeft een automatische transmissie, de originele velgen zitten er onder met nieuwe Vredestein winterbanden type wintrack maat 225/55/16.
Het probleem is als volgt, nadat ik na het uitvoeren van deze reparatie ongeveer 10 km snelweg gereden heb 120 km/pu niets aan de hand. Als ik dan een 80 weg op ga begint de auto op een gegeven moment aan de voorzijde in het stuur te trillen. Heb de auto geparkeerd en ben na een uur uitgebreid gaan testrijden. Gelijk de snelweg op 120 km/pu auto begon rechts voor te trillen duidelijk voelbaar in het stuur, ben gelijk de snelweg af gegaan.
Ben toen vervolgens weer de snelweg opgegaan snelheid opgevoerd 140 km p/u niets aan de hand. Nadat ik een kort stuk de cruisecontrol op 110 km/ pu heb gehad en wil gaan uitvoegen 80 km/pu begint de auto heftig te trillen, het dashboard begint zelfs te klapperen. Had zelf even het idee dat de auto niet meer op 6 cilinders liep. Vervolgens binnendoor over de 80 weg naar huis, de auto begint bij het afremmen ook heftig te trillen, naar verloop van tijd is dit weer weg. Het laatste stuk toch nog even de snelweg op invoegen tot 120 km/pu geen probleem, bij het uitvoegen ook niets.
Het is misschien een beetje een langdradig verhaal maar ik probeer zoveel mogelijk info te geven. Het vervelende is dat het geen constant probleem is, ik kan er geen touw aan vast knopen.
Heeft iemand misschien een idee, waar ik moet beginnen.