Geplaatst: 11-08-2009 18:39
Beste mensen,
Ik heb met mijn stomme kop een startaccu met de verkeerde polen aangesloten toen ik snel even de auto wilde verzetten.
Nu loopt de motor heel slecht stationair met te laag toerental en reageert de motor heel haperend/stotend op het gas, waarbij hij zo goed als niet op toeren komt. Daarnaast brandt het ABS lampje. Aangezien mijn 190 echt supernetjes is baal ik hier heel erg van, weet iemand misschien wat ik allemaal heb gesloopt?
De accu in de auto zelf was zo goed als leeg. Daardoor is de kans nog groter lijkt me dat er iets is doorgebrandt aangezien alle componenten zeer kortstonding de 12V op de massa hebben gehad, had er een opgeladen accu tussengezeten was het risico minder groot denk ik.
Zover ik weet zijn ECU's toch beveiligd tegen 12V op de massa? Misschien een sensor voor de stationairregeling?
Alvast bedankt voor de tips!