Onregelmatig lopen RS2000

7 reacties

Merk
Ford
Model
Escort
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0 16V
Eerste inschrijving
januari 1993
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 12-08-2009 21:42

[135075]Problem car!

Onderstaande tekst heb ik uit de TIS. Dit is het handboek van Ford.

Dit zijn tevens de problemen die ik heb. Alle 4 de problemen heb ik last van.

Alleen rij ik in een RS2000 en niet in een 1.8L.

23. Voor de Escort met 1,8 l Zetec-E motor zijn een aantal storingen het gevolg van een onjuiste programmering van de PCM. Dit is te herkennen aan een van de onderstaande symptomen:

l Motor houdt in/draait onregelmatig bij gas loslaten (2000/min).

l Af en toe overslaan van de motor bij accelereren (2000-2400/min).

l Inhouden/overslaan van de motor.

l Overslaan/onregelmatig draaien bij lage toerentallen (2000-3000/min).

Er wordt gezegd dat het PCM systeem (aandrijflijnmodule of powertrain control module) uit te lezen is met dit: FDS 2000/WDS.

Bij de Ford dealer kunnen ze dat niet met dat apparaat zeggen ze, want een RS heeft daar een speciale voor nodig die ze niet hebben.

Zou het probleem daarin kunnen zitten of niet?

Zijn er misschien ook nog andere oorzaken waar het probleem aan kan liggen?

De volgende onderdelen zijn al vervangen en/of gecontroleerd:

* slangen (goed)

* gasklep sensor (nieuw)

* Luchtmassameter (nieuw/goed)

* Lambda sondes (goed)

* CO meting (goed)

* Verstuiver (goed)

* Kabels v.d. verstuivers (geven puls)

* Bougies (goed)

* Bougiekabels (goed)

* Bobines (2 stuks)

* Compressiemeting (goed)

zoals je ziet heb ik al een hoop gedaan, maar blijft hij deze problemen houden.

Is het uitlezen misschien de enige optie nog die ik heb of weten jullie nog iets? (anders moet ik een reisje naar Duitland boeken voor mijn auto)

Ik ben ten einde raad.

Mvg, Michel