slaat niet aan, met remmenreiniger wel

5 reacties

Merk
Citroën
Model
Xsara Picasso
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0 HDI
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 10-01-2010 10:46

[145464]Motor start wel, maar slaat niet aan. Met een beetje remmenreiniger slaat ie direct aan. Als je na een tijdje de motor afzet en direct weer start, dan slaat ie weer niet aan. Met een beetje remmenreiniger wel!

Bij de data zie ik dat de raildruk niet genoeg oploopt bij het starten: 50 tot 70 bar slechts.

De verstuivers worden dan ook niet vrijgegeven.

Starttoerental ook OK.

Lage druk komt toe op de filter, filter is reeds vervangen.

Retours op verstuivers gemeten: 1 had een beetje meer retour dan de andere 3. Die ene vervangen maar geen beterschap.

Hoge druk pomp vervangen: geen beterschap.

Ook de raildruksensor geruild met een andere: geen beterschap.

Ik krijg zo nu en dan ook een foutcode van sleutelherkenning.

Dit lijkt me wat vreemd: Als de sleutel niet herkend wordt, dan zou ie toch ook niet mogen aanslaan met remmenreiniger?

Misschien heeft iemand raad, of herkent iemand dit probleem?

Grtz