Bijgeluid bij het sturen

3 reacties

Merk
Citroën
Model
Berlingo
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0HDi
Eerste inschrijving
januari 2005
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 16-08-2009 7:19

[135276]Beste Collega's

Ik heb een Berlingo 2.0HDI 4x4 (mijn eigen vervoermiddel),bij deze auto maakt de stuurbekrachtiging een bijgeluid .

Althans daar lijkt het vandaan te komen het is een "jankend/schavende" bijgeluid.

Eerst was het af en toe op rotonde's bij max. stuur uitslag.

Nu ook soms bij terug sturen rond de middenstand.

Geluid nooit bij de eind aanslag kunnen laten maken in stilstand.

Het geluid is niet altijd aanwezig,wel is het erger als de airco aan staat (dus de riem meer belast wordt).

Ik heb al de multiriem,spanrollen en krukaspouli vernieuwd.

Ook al diverse leidingen verplaatst,deze kwamen tegen de stabi aan.

Heeft iemand dit al eens gehad??

Zou het ook nog de aircopomp kunnen zijn??

Ik moet dinsdag met deze auto op vakantie en heb geen zin om onderweg te sleutelen (nu eigenlijk ook niet),zet er liever nu nog nieuwe pomp

als het dat is. Alle onderdeel hebben geen "voelbare" speling.

BVD John (die zo als altijd zijn eigen auto als laatste doet)