geen vermogen en afslaan

8 reacties

Merk
Toyota
Model
Avensis
Type
Onderwerp
Motorcode
d2.0d
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 13-01-2009 3:30

[119721]Hallo iedereen,

ik heb hier een avensis met het volgende probleem: klant bracht de auto met het probleem dat deze na 100 meter afslaat en niet meer aan de praat te krijgen. na veel verhoor hoe het allemaal gegaan is, gaf de klant als verklaring dat hij de dag ervoor volgetankt heeft bij een wiite pomp,na tanken heeft hij ongeveer 4km gereden naar zijn huis maar de volgende ochtend sloeg de motor af na ongeveer 100meter. ik vermoede dat de klant benzine had getanktr en andere collega's roken het ook! maar de klant kon het niet geloven dat het zo is,dus hebben we een jerrycan met 10 liter diesel gehaald...wat bleek..de motor slaat aan en blijft goed lopen, klant meegetoerd en niets aan de hand tot dat hij weer ging tanken VOL, begon de auto weer raar te doen ,geen vermogen inhouden en moeilijk aanslaan...maar als ik met handpomp boven diesel filter brandstof druk geef dan slaat hij gewoon aan en blijt lopen..

ik heb daarna filter vernieuwd,andere slangklemmen etc probleem blijft,dus pas aanslaan na pompen boven filter..

ik heb ondertussen de auto uitgelezen en gaf een code aan dat de brandstofpomp defect is, maar hij slaat wel aan na het pompen, HOE KAN DIT? ZITTEN IN DEZE DENSO POMP EENWEG KLEPPEN DIE HET SYSTEEM ONDER DRUK HOUDEN? wel gemerkt dat hij stationair ook hoog loopt...

wanneer de tank inhoud weer ietsje laag is slaat de motor gewoon aan,dus zonder pompen op het pompje boven de filter......

PLEASE HELP,WAT KAN DIT ZIJN? IS HET ECHT DE POMP WAT HET SYSTEEM UITLEEST?OF IS HET IETS ANDERS?

Alle reacties en suggesties zijn van harte welkom...auto heeft 336000km gelopen