Oplopende temperatuur

5 reacties

Merk
Toyota
Model
Avensis
Type
Onderwerp
Motorcode
20D
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 14-01-2009 0:35

[119821]Hallo,

Het volgende probleem doet zich voor,motor start en loopt heel normaal,op stationair toerental gaat de temperatuurmeter in zijn normale horizontale positie staan ,koelvan slaat niet aan en waterpeil blijft mooi staan in het expantievat,wanneer men wat gaat doorrijden loopt de temperatuur op,de koelvan slaat echter niet aan,de manier om de temperatuurmeter terug normaal te krijgen is de binnen verwarming aan zetten,knop naar warm en blazer aan,onmiddellijk gaat de temperatuurmeter horizontaal staan,als je blijft rijden zonder de verwarming aan spuit het water uit het expantievat,nog steeds zonder dat de koelvan is aangeslagen,

Wat ik ondertussen al gedaan heb:Ctl van de werking koelvan,bij doorverbinden temp.kontakt werk het normaal,temp.kontact op zich werkt ook normaal heb dit gekontroleerd met een nieuwe,thermostaat is ook vervangen,weet iemand raad,waterpomp?,koppakking(maar hiervoor loopt hij te goed denk ik).

Groeten patrick,